Kdo na to přijde, je "koumák"
![1-zadání-obrázek-Koumák.jpg](content/hadanky/Hrátky s čísly OLD/Kdo na to přijde, je koumák/1-zadani/01-zadani/1-zadání-obrázek-Koumák.jpg)
Odhalte jej a přidejte k otazníku číslo tak, aby systém zůstal zachován.
Které číslo patří na místo otazníku?
![1-řešení-obrázek-Koumák.jpg](content/hadanky/Hrátky s čísly OLD/Kdo na to přijde, je koumák/3-reseni/01-reseni/1-řešení-obrázek-Koumák.jpg)
Anebo 60, když tu středovou dvojku „vykrátíte“.
Kdo na to přijde, je "koumák" 2 (podivné)
![1-zadání-obrázek_Koumák 2.jpg](content/hadanky/Hrátky s čísly OLD/Kdo na to přijde, je koumák 2 (podivné)/1-zadani/01-zadani/1-zadání-obrázek_Koumák 2.jpg)
Kterými čísly nahradíme písmena A, B a C?
![0-řešení-obrázek-Koumák 2.jpg](content/hadanky/Hrátky s čísly OLD/Kdo na to přijde, je koumák 2 (podivné)/3-reseni/01-reseni/0-řešení-obrázek-Koumák 2.jpg)
Poznámka:
A proč se ten příklad někomu zdá podivný?
Řešení je jaksi umělé, nezahrnuje například všechny trojúhelníky v obrazci, ale jenom některé, totiž ty „nejmenší“.
Každopádně nalezení jakéhokoliv odůvodněného řešení je úspěchem.
Je zajímavé, že děti tento příklad většinou řeší bez potíží. Výhrady mají zpravidla „vzdělanci“.
A s tím souvisí další prospěšnost tohoto příkladu, že totiž vede k rozvinutí diskuse mezi řešiteli!